DSW begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een passende baan.

Niet harder werken, wél slimmer

donderdag 17 december 2015

Lean2Succes helpt organisaties om hun dienstverlening te optimaliseren. Hun overtuiging: overal zijn mogelijkheden om te verbeteren. Pieter van Sligtenhorst, Ed Cramer en Martijn Pont vertellen over de Lean-trainingen die ze bij DSW verzorgen.

Gemotiveerd

Lean stelt de klant centraal en laat iedereen elke dag aan verbetering werken. Lean2Succes sprak met kaderleden over hun werk, bij verschillende afdelingen bij Dupack, IIC, Designstar en Sionsgaerde. “DSW is een bijzonder, veelzijdig en flexibel bedrijf met zeer gemotiveerde medewerkers. Er gaat veel goed en daar mag iedereen bij DSW heel trots op zijn. Verbeterpunten zijn er ook, zoals in elk bedrijf. Het doel is ‘Slimmer werken in plaats van harder werken’. Hierdoor verbeteren niet alleen de resultaten, maar ook de klanttevredenheid en het werkplezier.”

Dagstart

Alle kaderleden kregen een Lean-kennismaking, waarin ze hebben geleerd én ervaren wat Lean is. Alle voormannen doorliepen onlangs de 3-daagse vervolgtraining. Deze Yellow Belt gaat dieper in op de Lean-theorie. Een aantal cursisten gaat ook het Yellow Belt examen doen. In de training heeft iedereen geoefend met de verschillende tools om bijvoorbeeld verspilling te herkennen. Na de laatste cursusdag hebben de cursisten de theorie in de praktijk gebracht via de dagstart. Dat is een kort overleg, waarbij iedereen staat, van maximaal 15 minuten met alle aanwezige voormannen van een bepaalde afdeling. In dit overleg staan probleemsituaties en mogelijke verbeteringen in de dagelijkse werkzaamheden centraal. In het magazijn is al een aantal zaken aangepast, waardoor we niet harder, maar wel slimmer werken.

« Terug naar overzicht
Lean Kennismaking 2 nieuwsbrief