DSW begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een passende baan.

DSWMaakt!... het verschil

donderdag 19 november 2015

Wat maakt DSW? Die vraag staat centraal in de nieuwe DSWerkt!, die eind december verschijnt. Met de jaarlijkse productie van 1,2 miljoen Hedera’s, 100.000 Secrid wallets en 4000 broodjes gezond maakt DSW zich er niet bepaald makkelijk vanaf. Maar DSW maakt ook werk van werk en laat mensen boven zichzelf uitstijgen. Kortom, DSW maakt! … het verschil.

DSW als matchmaker

DSW is een matchmaker tussen bedrijven en mensen. Een bedrijf dat 170 medewerkers begeleidt, die bij bedrijven in de regio gedetacheerd zijn. Zoals bijvoorbeeld Renske, die sinds 2014 als administratief medewerkster bij Gewoon Lekker Thuis werkt. De functie is haar op het lijf geschreven en de samenwerking loopt super soepel. Ook Sharida heeft haar draai gevonden bij een extern bedrijf. Sinds begin dit jaar werkt ze in het bedrijfsrestaurant van de Raad van State en zorgt ze dat de vergaderzalen voorzien zijn van koffie, thee en lunch. Iedere dag gaat ze stralend naar haar werk. En ook Vincent zette de stap naar buiten. Hij verzorgt de lunch bij Jura Nederland, een leverancier van koffiemachines. De keuken is zijn terrein en als hij er is, zit de kantine helemaal vol.

DSW als bindmiddel

In de rubriek Kort en krachtig vertellen P&O, de OR, Jobhouse en het Bedrijfsbureau wat DSW maakt tot wat het is. De OR wil zich meer op kaart zeten en roept iedereen op samen het verschil te maken. Ook namen we een kijkje bij OR-voorzitter Ernst Rietbroek. Om goed in te kunnen spelen op veranderingen in het sociale domein is het bedrijfsbureau in het leven geroepen. En soms maakt DSW er een feestje van: bijvoorbeeld met de zomerbbq, die weer een groot succes was. In Mijn Verhaal vertelt Laura hoe trots ze is op DSW. Hoe hard de mensen werken en hoe behulpzaam en sociaal iedereen is. ‘Samen maken we DSW’ is haar overtuiging.

DSW als broeinest voor talent

Dat er bij DSW veel talent in huis is blijkt wel uit de inzendingen van de schrijfwedstrijd ‘Het Beeldverhaal’. De jury las prachtige verhalen, geschreven bij een aantal tot de verbeelding sprekende foto’s. De vertrouwenspersoon van DSW vindt dat DSW zichzelf maakt. Puur door de mensen die er werken. En dat werken? Dat is steeds meer Lean: niet door harder te werken, maar door slimmer te werken. Om dat te leren volgden verschillende mensen een speciale Lean-training. Benieuwd naar de nieuwste editie van DSWerkt? Het magazine komt op 24 december uit. Of kijk voor meer informatie alvast op de website van DSW.

« Terug naar overzicht
sharida1 website