DSW begeleidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een passende baan.

Leidsenhage en DSW werken samen aan schoon!

woensdag 1 maart 2017

Met de officiële starthandeling voor het onderhoud rondom winkelcentrum Leidsenhage, de toekomstige Mall of the Netherlands, is op woensdag 15 februari jl. wederom een mijlpaal bereikt. Wethouder Nadine Stemerdink plaatste samen met DSW-medewerker Eric een tegel bij de entree aan de Kamperfoelie in winkelcentrum Leidsenhage. Deze tegel heeft symbolisch een plekje gekregen om te onderstrepen dat de medewerkers van DSW ook de komende jaren zorg dragen voor een schoon Leidsenhage.

Certificaat voor duurzaamheid
Unibail-Rodamco zet in op duurzaamheid. Daarbij gaat het niet alleen om een zo laag mogelijk energieverbruik en goede afvalscheiding, maar ook om bijvoorbeeld de creatie van banen en stageplekken. Wethouder Nadine Stemerdink: “Als gemeente staan wij ervoor dat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen aan de maatschappij. Ook mensen voor wie dat niet zo makkelijk is. Daarom ben ik zo blij dat winkelcentrum Leidsenhage, het toekomstige Mall of the Netherlands, de opdracht heeft verleend aan DSW voor het schoonhouden van het winkelcentrum en het beheer van het groen.”

Zwerfvuil en groenonderhoud
Op 4 november 2016 is Sociaal Werkbedrijf DSW gestart met het onderhoud aan openbare ruimte en het ruimen van zwerfvuil rondom winkelcentrum Leidsenhage, het toekomstige Mall of the Netherlands. Elke dag is er een ploeg van minimaal 2 DSW-medewerkers in het winkelcentrum te vinden. Hun werkzaamheden bestaan o.a. uit het opruimen van zwerfvuil, dagelijks nalopen van prullenbakken en vast meubilair. Ook zorgen ze ervoor dat het groen er goed verzorgd uitziet.

Over Mall of the Netherlands
Winkelcentrum Leidsenhage zal na de uitbreiding en verbouwing in 2019 verdergaan als ‘Mall of the Netherlands’ en wordt met een oppervlakte van 117.000 m2 het grootste winkelcentrum van Nederland. Uniek en volledig overdekt waar bezoekers een dag lang kunnen verblijven. Centraal staan circa 280 winkels, een bijzondere architectuur zowel binnen als buiten, onderscheidende horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, flag ship stores met internationale retailers, een ongekend hoog serviceniveau (vier sterren) en de versmarkt genaamd Fresh! met uitsluitend versproducten. Unibail-Rodamco investeert bijna 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen. 


De vernieuwing van Leidsenhage kunt u volgen op www.leidsenhagevernieuwt.nl en www.mallofthenetherlands.com.

 

« Terug naar overzicht